.
A+   A-
  |    |  

Neten a Hivatal - Vállalkozások

- lépjen be az elektronikus ügyintézés világába -

e-NYENYI (Nyugdíjbiztosítási Egyéni Nyilvántartó Lappal kapcsolatos adatszolgáltatás)

Azonosítás

Az elektronikus eljárások és a személyes megjelenéssel nem járó ügyintézés egyik alapkövetelménye, hogy az ügyet intéző felhasználó személyazonossága egyértelműen megállapítható legyen. Ezt a célt jelenleg  az Ügyfélkapu szolgálja, de a jövőben több további megoldás is elérhető lesz.

Bővebb információ: 

Nyomtatványkitöltés

Az elektronikus ügyintézéshez elektronikus úton elkészített nyomtatványok szükségesek, melyeket a legtöbb eljárás esetében az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) segítségével lehet kitölteni. Az ÁNYK szükséges a különböző hivatalok legtöbb elektronikus formanyomtatványának kitöltéséhez is.

 
Bővebb információ: 

Beküldés

Az ügyintézéssel kapcsolatos elektronikus nyomtatványok pontos kitöltése után az érintett dokumentumokat elektronikus úton lehet eljuttatni az illetékes hivatalhoz. Ez adott esetben történhet az Általános Nyomtatványkitöltőn (ÁNYK) segítségével, illetve az Ügyfélkapu Általános dokumentumfeltöltő alkalmazásával.
 

Bővebb információ: 

A visszamenőleges nyugdíjbiztosítási adatszolgáltatást a foglalkoztató képviselője (vagy meghatalmazottja) elektronikus ügyintézés keretében teljesítheti.

Az ügyintézés költsége: 
Ingyenes
Az ügyintézés ideje: 

A nyilvántartó lap kiállítására kötelezetteknek az adatközlő lapot 15 napon belül be kell küldeniük.

Az ügyintézés feltétele: 
  • Az ügyintézéshez Ügyfélkapu-regisztráció szükséges (Az Ügyfélkapuról bővebben ITT olvashat).
  • A nyugdíjjogosultsághoz, illetőleg a nyugdíj megállapításhoz szükséges adatszolgáltatást a nyilvántartásra kötelezett megbízása alapján az Art. rendelkezéseinek alkalmazásával meghatalmazottja, illetve képviselője is teljesítheti.
  • A nyilvántartásra kötelezettnek az adatszolgáltatás teljesítéséhez az Ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkező meghatalmazott, illetve képviselő természetes személy azonosító adatait az ONYF által erre a célra rendszeresített, az ONYF honlapjáról letölthető nyomtatványon kell közölnie. A bejelentő laphoz csatolni kell a meghatalmazás eredeti példányát is. 
Az elektronikus ügyintézés menete: 
  • Az adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítéséhez le kell tölteni az ONYF honlapjáról a megfelelő évi foglalkoztatói programot.
  • Ezt követően (2009. előtti időszakra vonatkozó adatszolgáltatás esetén) az erről a lapról elérhető szolgáltatás segítségével le kell tölteni a program használatához szükséges foglalkoztatói azonosító állományt. A 2009. évtől az adatszolgáltatáshoz azonosító állomány letöltése nem szükséges.
  • Az állomány letöltése csak Ügyfélkapu-regisztrációval lehetséges.
  • A nyomtatványt az Ügyfélkapun bejelentkezve, az Általános dokumentumfeltöltővel töltheti fel.
  • Az adatszolgáltatások sikeres, vagy sikertelen befogadásával kapcsolatos információkat szintén erről az oldalról elérhető szolgáltatás segítségével lehet megtekinteni.
  • Az adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítésének menetéről részletes leírást olvashat ITT.
  
  • Az ONYF eNYENYI weboldal ITT érhető el.
  • az adatszolgáltatás menetről a részletes útmutató ITT található.
  • Az Ügyfélkapuról ITT olvashat bővebben.